Kwaliteit boosten met SKB kopersrapport!

De woningmarkt is oververhit. Er moet gebouwd worden. Juist in deze tijden is het belangrijk dat consumenten erop kunnen vertrouwen dat bouwbedrijven de kwaliteit leveren die zij mogen verwachten. Met het Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) kopersrapport en de reviewsite bouwnu.nl houden ondernemers zicht op hun kwaliteit en kunnen zij zich in de markt onderscheiden.

Wil jij als ondernemer weten hoe klanten jouw diensten waarderen, meld je dan aan bij SKB. Met de overzichtelijke informatie uit het SKB Kopersrapport kunnen bouwbedrijven heel gericht hun diensten op verschillende onderdelen in het proces verbeteren. En dat zorgt voor minder opleverpunten/faalkosten en meer tevreden bouwers én kopers.

Weet aan welke knoppen je moet draaien

SKB is dé toonaangevende onderzoeksinstantie voor het doen van klanttevredenheidsonderzoeken in de bouw. Hun SKB Kopersrapport (vragenlijst) wordt op aangeven van de aannemer naar de kopers gestuurd. Het kopersrapport kan gedurende het bouwproces in 1, 2, 3 of 4 fasen/delen worden uitgevraagd. Dat bepaal je zelf als bouwbedrijf. De vragen zijn ontwikkeld in samenwerking met specialisten en getoetst onder consumenten en bouwers. Al tientallen grote en kleine ondernemers laten hun bouwprojecten op deze manier beoordelen en zo weten zij hoe zij het beter kunnen doen bij volgende projecten.

Als de klant het kopersrapport heeft ingevuld, wordt die na afloop gevraagd een korte review op bouwnu.nl te geven. Een consumentenplatform waar meer dan 20.000 reviews staan over de woningbouw. Je kunt je daar als bouwer goed onderscheiden van andere bouwers en reviewmarketing als communicatietool inzetten.

Minder opleverpunten en meer tevreden bouwers én kopers

Onderzoek wijst uit dat goede klantcommunicatie onder andere het aantal opleverpunten verlaagt en de klanttevredenheid verhoogt. Het SKB Kopersrapport geeft bouwondernemers concreet inzicht in de eigen sterke punten en verbetermogelijkheden.

Kort de voordelen op een rij

  • Je krijgt een overzichtelijk dashboard met de mogelijkheid je gericht te kunnen verbeteren en te vergelijken met de ‘benchmark’/ gemiddelde in de markt;
  • Goede klantgerichtheid levert concreet tevreden klanten, tevreden medewerkers, een sterker imago en minder faalkosten op;
  • De eerlijke feedback van klanten kun je gebruiken in je marketingcommunicatiestrategie;
  • Klanttevredenheidsmetingen zijn steeds vaker een incentive bij het verkrijgen van opdrachten van grote opdrachtgevers / ontwikkelaars;
  • Feedback van klanten houdt je scherp als bedrijf;
  • Gemiddeld een hoge respons van 40%;
  • Gratis Plus-abonnement Bouwnu (t.w.v. 495 euro).