Zoekresultaten Bouwondernemer

Homepage Header
Vul een zoekterm in.

Training Vloer-, Wand- en Plafondafwerking

In de lijst, meest door kopers gemelde klachten bij Woningborg, staan gebreken aan de afwerking van vloeren, wanden en plafond hooggeplaatst. Meestal heeft de koper de afwerking na oplevering laten uitvoeren, maar bij schade daaraan wordt de oorzaak vaak gezocht in de bouwkundige ondergrond. Het schadebeeld is storend zichtbaar aanwezig, maar kan veelal niet worden afgewezen met als reden dat het slechts esthetisch is. Dit soort klachten geeft vaak discussie. Wie is verantwoordelijk?

Bouwen aan communicatie

Op de bouwplaats wordt er vaak veel van je verwacht: niet alleen moet je eigen werk op tijd en met hoge kwaliteit worden afgeleverd, maar je moet ook effectief communiceren met collega's, onderaannemers, kopers en het kantoor. In de training Bouwen aan communicatie wordt je bewust van je eigen communicatiestijl en die van anderen volgens het DISC-model. Hierdoor leer je hoe je de regie kunt houden, anderen kunt overtuigen en wederzijds begrip kunt creëren. Dit leidt tot beter afgestemde verwachtingen en een optimale samenwerking.

Zakelijke regeling

Het Woningborg zakelijk certificaat biedt zekerheid. Voor (institutionele) beleggers, woningcorporaties, zorginstellingen en andere zakelijke partijen hebben wij het Woningborg zakelijk certificaat ontwikkeld als uitstekend alternatief voor bankgaranties.

Ontdek het vernieuwde Technisch ABC: dé kennisbank voor bouwprofessionals

Goed nieuws: Het vernieuwde Technisch ABC staat online! Dé kennisbank voor bouwprofessionals met ruim 180 artikelen vol betrouwbare, duidelijke en onderbouwde technische adviezen, rechtstreeks vertaald uit het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl).

Klantgericht bouwen: hoe pak je dat aan?

Wat is klantgericht bouwen in de praktijk? Hoe kun je als bouwbedrijf niet alleen woningen realiseren, maar ook bouwen aan vertrouwen en tevredenheid? In aflevering 9 van de BouwZeker Podcast gaan we daarover in gesprek met de Nederlandse Bouw Unie (NBU) en Trebbe – twee partijen die al jarenlang actief werk maken van klantgerichtheid binnen hun organisatie.

Winnaars SKB Awards 2025 bekend

De allereerste editie van de Dag van de Klantgerichte Bouw bracht gisteren in De Boerinn in Kamerik honderden professionals uit de sector samen. Stichting Klantgericht Bouwen is één van de organisatoren van dit nieuwe initiatief dat in het teken stond van kennisdelen, samenwerking en - natuurlijk - klantgericht bouwen. Een hoogtepunt van de dag was de feestelijke uitreiking van de SKB Awards 2025, die werden overhandigd door Wytzejan de Jong (CEO Woningborg), André van Schie (Gedeputeerde Provincie Utrecht) en Arjan Noorthoek (Wethouder gemeente Woerden).

Training Nazorg en garantieregeling

Op het Woningborg Bedrijfsbureau vindt klachtafhandeling plaats van garantieklachten aan gecertificeerde woningen. Aan koper, VvE en bouwondernemers wordt advies gegeven inzake de procedure voor klachtafhandeling, de garantiewaarden en herstelmogelijkheden.

Training Overeenkomsten en voorwaarden

Bent u op de hoogte van de actuele wijzigingen in de overeenkomsten en voorwaarden van Woningborg? Ondernemers die bouwen onder de vlag van Woningborg hebben te maken met de Woningborg overeenkomsten en voorwaarden. Aan makelaars de taak de inhoud van deze overeenkomsten en voorwaarden toe te lichten aan toekomstige kopers.

AI in de bouw: hype of onmisbare hulp?

Van een camera die detecteert of een helm ontbreekt tot een systeem dat automatisch aanbestedingen helpt schrijven: in aflevering 8 van de BouwZeker Podcast duiken we in het thema kunstmatige intelligentie (AI) in de bouw.

Bouwverhalen: Op bezoek bij Evertsen Bouw

In onze nieuwe serie 'Bouwverhalen' gaan we op bezoek bij Evertsen Bouw in Zwolle. Hiermee zetten we onze deelnemers en hun projecten in de spotlight. Wat maakt zo’n project bijzonder? Hoe verliep de samenwerking? En welke rol speelt Woningborg in het geheel?