Gemiddeld een 7,6 voor bouwbedrijven op bouwnu.nl

Wie herkent het niet. Je hebt net een pakket van de bezorger ontvangen, hebt de deur nog niet dichtgedaan of je hebt al een nieuw emailbericht binnen op je telefoon. Of je tevreden bent met de aankoop, hoe je de service hebt ervaren en natuurlijk de vraag of je de webshop een rapportcijfer wil geven. Ze zijn er snel bij met de vragenlijst en zij zijn niet de enige. Dat kan best irritant zijn. En toch is het als ondernemer belangrijk te weten wat de klant van je dienstverlening en product vindt. Het geeft je informatie waarmee je je product en dienstverlening gericht kunt verbeteren. Vergelijkingssites als bouwnu.nl bieden hier een goed platform voor. Bouwbedrijven scoren hier gemiddeld een 7,6.

Klanttevredenheid meten

Bouwnu LogoPositieve klanten zorgen voor nieuwe klanten. Uit onderzoek blijkt daarbij steeds weer dat vergelijkings- en beoordelingssites grote invloed hebben op het besluitvormingsproces van consumenten. In de bouwsector is bouwnu.nl zo’n vergelijkingssite die veel wordt gebruikt. Hier zoeken, vinden en vergelijken consumenten, op basis van duizenden onafhankelijke reviews, bedrijven in de bouw.

In de reviews geven klanten feedback op de prestaties van aannemers op het gebied van onder meer (seriematige) nieuwbouw, verbouw, renovatie en aan-, op-, en uitbouw. Onlangs is de 20.000ste review van een consument op de site geplaatst.

Opvallende data

BouwnunlGemiddeld ontvangen de bouwers een mooi rapportcijfer van 7,6 voor hun werkzaamheden op bouwnu.nl. Die tevredenheid vertaalt zich ook terug in het aantal aanbevelingen: maar liefst 87,6% van de consumenten raadt anderen hun aannemer aan. In Friesland geven de klanten het hoogste gemiddelde cijfer; een 8,9, en met een 8.1 is vakmanschap het best beoordeelde onderdeel van de aannemers.

Samenwerking stichting klantgericht bouwen

Vergelijkingssites als bouwnu.nl zijn belangrijk om klanten naar je toe te trekken en ook om richting zakelijke opdrachtgevers/partners te laten zien 'wat je in huis hebt'.

Omdat Woningborg kwaliteitszorg hoog in het vaandel heeft staan en wij het belang van klanttevredenheidsonderzoek onderschrijven, gaan we een samenwerking aan met Stichting Klantgericht Bouwen (SKB).

Klantgericht Bouwen

Deze organisatie zet zich in om bouwbedrijven inzicht te geven door middel van klanttevredenheidsonderzoeken (het Kopersrapport) en is ook verantwoordelijk voor bouwnu.nl. Binnenkort meer hierover. En dan maar hopen dat je klanten niet enquête-moe zijn.
Al leert de praktijk dat mensen bij het bouwen van een huis meestal bereid zijn de vragenlijst in te vullen!