
€ 160,00 excl. btw btw voor 1 deelnemer;
€ 125,00 exclusief btw p.p. voor de 2e deelnemer van hetzelfde bedrijf
Op het Woningborg Bedrijfsbureau klachtafhandeling plaats van garantieklachten aan woningen. Aan kopers, VvE's en bouwondernemers wordt advies inzake de procedures voor klachtafhandeling, de garantievoorwaarden en herstelmogelijkheden.
De kwaliteitsgarantie die een bouwondernemer op basis van de Woningborg Garantie- en waarborgregeling geeft, gaat in vanaf 3 maanden na de oplevering. Technische onvolkomenheden noemen we garantieklachten die vanaf die periode door de koper bij de bouwondernemer worden gemeld. Als bouwondernemer en de koper, is het belangrijk om te reageren en correct af te handelen. Communicatie en de juiste informatie verstrekken spelen een belangrijke rol.
Tijdens de cursus Nazorg en garantieregeling krijgt u handvatten aangereikt hoe om te gaan met klachtenafhandeling. U krijgt inzicht in de procedures en leert garantiegebreken te beoordelen en hoe dergelijke klachten te toetsen en af te handelen. Daarnaast krijgt u een duidelijk beeld van de mogelijkheden die Woningborg biedt als het gaat om advies en bemiddeling.
Frans Dieleman is Hoofd Bedrijfsbureau bij Woningborg:
Hij houdt zich bezig met advisering bij technische vragen, garantieklachten en met de behandeling van arbitrale vonnissen en jurisprudentie. Op basis daarvan legt hij content vast over richtlijnen en toetsingscriteria. Daarnaast behandelt hij waarborgzaken, zowel na faillissement als voor uitgesproken vonnissen.
“Als 1e aanspreekpunt voor kopers moet u als ondernemer klachten adequaat kunnen beoordelen en correct afhandelen".
José van Suijlekom is Klachtencoördinator bij Woningborg:
Zij geeft advies aan kopers en ondernemers inzake hun klacht en bereidt bemiddelingsverzoeken voor. Ook behandelt zij beroepen die gedaan worden op de Woningborg Garantie- en waarborgregeling.
“Door een goede communicatie kunnen veel klachten worden voorkomen en zijn kopers tevreden"
De cursus behandelt de volgende onderwerpen: